Asma köprüler gibi yüksek yerlerde ve boğaz gibi bir topoğrafyada kanalize olmuş rüzgârlar yerseviyesinden çok daha kuvvetli esebilmekte ve araçlar üzerinde olumsuz bir şekilde etkili olabilmektedir. Bunun için gelişmiş ülkelerdeki asma köprülerde trafik akışı rüzgâr şiddetine göre düzenlenir.Örnegin, Boğaziçi Köprüsünün kardeşi sayılan İngiltere'deki Severn Köprüsünün işletilmesinde şu kriterlere dikkat edilmektedir:Rüzgâr hızı: Alınan Önlem:15 m/s Rüzgârın estigi yöne göre, köprüde hız kısıtlamasına gidilir17.5 m/s Trafik akışı her yönde tek şerit olarak düzenlenir20 m/s Köprü yüksek araç trafiğine kapatılır25 m/s Köprüdeki rüzgâr hızı 27.5 m/s'yi aşma ihtimali varsa köprü trafiğe kapatılır35 m/s Rüzgârın veya rüzgâr hamlesinin bu değeri gözlenğiği an köprü anında ve tümüyle trafiğe kapatılır
Severn Köprüsünün bu işletme kriteleri için kaynak:Musk, L.F., 1991: 'Climate as a factor in the planning and design of new roads and motorways, ' in Highway Meteorology, ed. A.H. Perry and L.J. Symons, London: E&FN Spon, pp. 1-25.Trafikte hava şartları ile mücadelede meteoroloji bilimi ve teknolojisinin nasıl kullanacağına dair Türkçe kaynak:
Öztürk, N. ve M. Kadıoğlu, 1996: Kötü Hava Şartlarının İstanbul Trafiğini Etkileme Potansiyeli, I. Ulusal Ulaşım Sempozyumu, İTÜ-İETT Genel Müd., İstanbul 6-7 Mayıs 1996, s. 257-264.Kadıoğlu, M. ve N. Öztürk, 1996: Trafikte Kötü Hava Şartları ile Mücadele Yöntemleri, I. Ulusal Ulaım Sempozyumu, İTÜ-İETT Genel Müd., 6-7 Mayıs 1996, İstanbul, s. 487-494. Değişen ve gelişen ülkemizin mevzuatında Meteoroloji Mühendisliğine de gerektiği şekilde yer verilmesi durumunda, Karayolları vb kurumlarımız yağışın yeri, zamanı ve miktarını vermek yerine sadece genel ve muğlak ifadeler içeren (artık her meteoroloji meraklısının internetteki yabancı kaynaklardan temin edebildiği) hava durumu raporlarıyla yetinmeyip, meteoroloji bilgi ve teknolojisinden gerçek anlamda yararlanabilir...